iconimg Monday, May 04, 2015

Associated Press
London, December 25, 2012
A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star's use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.

The US Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times paid Armstrong £300,000 (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance-enhancing drugs.