Other Sport

UK paper suing Armstrong over libel case

  • AP, London
  • |
  • Updated: Dec 25, 2012 12:27 IST

A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star's use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.

The US Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times paid Armstrong £300,000 (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance-enhancing drugs.

 

also read

17-year-old golfer Lydia Ko becomes youngest world number one

blog comments powered by Disqus