Advertisement

HindustanTimes Wed,17 Sep 2014

Other Sport

UK paper suing Armstrong over libel case
AP
London, December 25, 2012
First Published: 00:26 IST(25/12/2012)
Last Updated: 00:27 IST(25/12/2012)

A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star's use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.

The US Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times paid Armstrong £300,000 (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance-enhancing drugs.


Advertisement
Copyright © 2014 HT Media Limited. All Rights Reserved