Royal Goof-up: British new website accidentally reports Prince Philip’s death | world-news | Hindustan Times
Today in New Delhi, India
Aug 23, 2017-Wednesday
-°C
New Delhi
  • Humidity
    -
  • Wind
    -

Royal Goof-up: British new website accidentally reports Prince Philip’s death

The article appeared online on the same day the Duke of Edinburgh was preparing for his final solo public engagement.

world Updated: Aug 04, 2017 00:00 IST
HT Correspondent
British newspaper the Daily Telegraph accidentally published a pre-written report on Wednesday announcing the death of Prince Philip. (Screengrab)
British newspaper the Daily Telegraph accidentally published a pre-written report on Wednesday announcing the death of Prince Philip. (Screengrab)

In an embarrassing goof-up, British newspaper The Daily Telegraph accidentally published a pre-written report announcing the death of Prince Philip on its website on Wednesday.

The article appeared on the same day the Duke of Edinburgh was preparing for his final solo public engagement.

Under the headline “HOLD HOLD HOLD Prince Philip, Duke of Edinburgh, dies ages XX”, the article talked about the Duke’s life and contributions as the “longest-serving consort” with occasional place holders in the text for relevant details of his life.

According to The Guardian, the article read: “The Duke of Edinburgh, the longest-serving consort to a monarch in British history, has died at the age of XX, Buckingham Palace has announced.

Prince Philip, whom the Queen described as her ‘strength and stay’ during her record-breaking reign, passed away XXXXXXX”.

Although the story was taken down within minutes, screengrabs of the page made its way to social media, leading to a spike in searches for Prince Philip on Google search.

The newspaper later issued an apology for the blunder saying, “We sincerely apologise for the mistake that was made this morning, which was, of course, rectified immediately. We will be reviewing our publishing processes as a matter of urgency.”

This wasn’t the first time a newspaper prematurely published an obituary of the royal. Another British newspaper, The Sun, reported that Prince Philip had died in an article online in May.