Beckham to get $800,000 over magazine's false claims | world | Hindustan Times
Today in New Delhi, India
Aug 19, 2017-Saturday
-°C
New Delhi
  • Humidity
    -
  • Wind
    -

Beckham to get $800,000 over magazine's false claims

David Beckham has won a $800,000 pay-out from the publishers of a magazine, which published the claims of prostitute Irma Nici who claimed that the football star paid her for sex at a New York hotel.

world Updated: Feb 16, 2011 15:10 IST

David Beckham has won a $800,000 pay-out from the publishers of a magazine, which published the claims of prostitute Irma Nici who claimed that the football star paid her for sex at a New York hotel.

Beckham, 35, launched legal cases in Germany and the US last September as the story was published in both countries in In Touch magazine.

He has won a court ruling in Germany over Hamburg-based firm Bauer, reported Daily Mail online.

News of his victory came the day after Beckham suffered a legal blow in the US in his bid to prove that Nici was lying so he could sue her for millions in damages.

His libel claim was rejected by a Los Angeles judge who ruled his lawyers had not proved that the publisher acted "with malice", as required by US law.