Sikh organisation sues broadcaster | world | Hindustan Times
Today in New Delhi, India
Dec 10, 2016-Saturday
-°C
New Delhi
  • Humidity
    -
  • Wind
    -

Sikh organisation sues broadcaster

world Updated: Jul 12, 2007 18:31 IST

IANS
Highlight Story

A Sikh organisation has filed a $110 million lawsuit against the Canadian Broadcasting Corporation (CBC) for allegedly linking it to terrorism and damaging the reputation of the Sikh community.

The lawsuit filed by the World Sikh Organisation (WSO) on Tuesday also named CBC reporter Terry Milewski and Legislator Ujjal Dosanjh for comments they made in the June 28, 2007 documentary titled Samosa Politics that was aired on television.

The organisation alleged that the documentary contained several factual misrepresentations, The Star reported.

"It is the WSO's view that the CBC documentary contained significant and numerous factual misrepresentations," said Gian Singh Sandhu, a policy advisor with the group's Canadian body.

"The WSO's lawsuit for defamation, libel and slander arises from the airing of the documentary," he added.

WSO, founded in 1984, works with a number of Sikh societies and organisations that represent Canada's entire Sikh community of about 400,000.

Sandhu said the CBC's attempt to link the WSO to violence and extremism is dishonest and highly offensive.

"I was totally awed, shocked and flabbergasted when I saw the documentary. Nor was the organisation ever contacted to comment for the documentary," he added.

"They should have had the courtesy of calling."

Meanwhile, Jeff Keay, a spokesman for CBC, said the public broadcaster was unaware of the lawsuit and was standing behind its story.

"If and when we receive a lawsuit from the WSO, we'll give it appropriate consideration," Keay said. "Beyond that, we have no further comment at this time."