Today in New Delhi, India
May 20, 2019-Monday
New Delhi
  • Humidity
  • Wind

TV channel 'has new proof' in Volcker

It claimed to have proof about money transfer from UK accounts of Andleep Sehghal and Aditya Khanna to India.

india Updated: Jun 06, 2006 22:40 IST
Press Trust of India
Press Trust of India

A private television network on Tuesday claimed to have proof about the money transfer from London accounts of Andleep Sehghal and Aditya Khanna to India in the food-for-oil scam brought out by the Volcker report.

The Barclays account was opened on May 24, 2001 with zero balance, specifically to receive and distribute the oil deal money, a release issued by the news channel claimed.

It said Swiss firm Masefiled transferred $96,786 to the account on June 6, 2001. Five days later, $89,000, were transferred from the Indrus account to a London-based company called Coburg Associates.

The release claimed that Sehghal Consultants received $7,000 from the same account and Coburg Associate also sent $44,000 to Andleep Sehghal in the account of Hamdaan Exports in India.

Giving the various money trail, the channel claimed that Sehgal had received Rs 30.14 lakh (68,500 dollar) and the London-based NRI Aditya Khanna made Rs 7.89 lakh in the food-for-oil scam.

Reacting to this, senior BJP leader Arun Jaitley told the television network that criminal prosecution should now be launched against all the accused.

First Published: Jun 06, 2006 21:38 IST